středa 8. června 2016

Jak jsem se dostala k tarotovému koučinku

Co je to za zvláštní kombinaci a jak se vůbec stane, že se spojí něco takového, jako jsou tarotové karty a koučování? K čemu mohou člověku, který nevyhledává ani duchovno ani ezoterii, sloužit tarotové karty? A proč by měl ten, kdo naopak stojí o duchovno a ezoterii, platit za něco, co v sobě zahrnuje jakýsi koučink? O tom se dozvíte v tomto článku.

V roce 2008 jsem poprvé seděla u paní, která mi vykládala tarotové karty. Týkalo se to tehdy mého zdraví a já ji fascinovaně pozorovala a poslouchala, co všechno o mě „ví“, aniž bych jí to řekla nebo jen naznačila. V tu chvíli jsem to chtěla umět taky. Trvalo dva dny, než jsem držela v ruce svůj pečlivě vybraný balíček a hned jsem začala hltat významy jednotlivých karet v přiložené knížečce. Zpočátku to nebylo snadné. Vyznat se v tarotových kartách není jen tak a rozhodně není možné na to jít čistě rozumově a mechanicky, že co karta, to nějaký pevně daný význam. Trvalo mi dalších několik let, než jsem pronikla do všemožných symbolů a obrazů jednotlivých karet. Trvalo nějakou dobu, než jsem se naučila pochopit z karet odpovědi, které opravdu odpovídaly realitě anebo v nich najít cokoliv z blízké budoucnosti, co se poté opravdu vyplnilo. Dařilo se mi ale čím dál víc, až se u mne jednoho dne začaly objevovat první platící klientky na doporučení.

Sbírání duchovních zkušeností


Ve svém životě jsem si prošla celkem dlouhým obdobím duchovního hledání, které trvalo bezmála deset let. Za tu dobu jsem si prošla různými metodami a zážitky od reiki, přes regresní techniky nebo kineziologii, alternativní medicínu, práci s kyvadlem až nakonec po těžkou psychospirituální krizi. Po obratu více k sobě a ke svému reálnému životu jsem si konečně uvědomila, že člověku spojení materiálního světa s duchovnem nebo spirituálními tématy obohacuje život, rozšiřuje mu obzory a dodává určitý smysl lidského bytí tady na Zemi. Pohybovat se však jen v duchovní sféře je velmi nebezpečné, člověk tam snadno ztratí kontakt s realitou. Po čase může zjistit, že jeho reálný život stagnuje, přestože jemu samotnému připadalo, že na něm intenzivně pracuje. Z mého pohledu dnes spousta lidí utíká před tíhou reality do duchovna a spirituálních témat. Chrání se před materialismem a konzumem, stejně tak jako další obrovská spousta lidí, která naopak utíká k materialismu a konzumu. Obojí je skvělá cesta, jak se vyhnout sama sobě a svému opravdovému životu se všemi jeho starostmi i radostmi.

„Člověku neprospívá žít pouze materiální život bez duchovního rozměru ani se uzavřít do duchovního akvária a izolovat se od reality“

Tarotové karty jsem určitou dobu ponechala v šuplíku, protože jsem měla neustále dojem, že těm výkladům něco chybí. Dál jsem ale měla a stále mám, velký respekt a úctu vůči tomu, co je možné díky nim nahlédnout.

Něco tomu výkladu chybí


Karty jsem vykládala bezpočtu klientech od duchovně založených přes čistě racionální a věcně uvažující manažerky a většina z nich se dodnes pravidelně vrací. Během výcviku v koučování v letech 2009/2010 mi začalo čím dál častěji připadat, že mi klientky kladou otázky, na které by samy mohly znát odpovědi jako například: „Kdy dostavíme náš dům?“, „mám s ním zůstat nebo ne?“, „kdy už se konečně odstěhuji do svého bytu?“. Čím dál více mi připadalo, že je potřeba pracovat s otázkami, které klientky kladly a také s tím proč právě takové otázky kladou, neboli co to znamená, o čem to svědčí a co s tím lze dělat. Otázky na události, na které měly klientky přímý vliv a nemusely se na ně tedy ptát, střídaly otázky na věci, které vůbec ovlivnit nešlo a ve kterých hrálo roli tolik proměnných, že to byly otázky úplně bezcenné stejně jako odpovědi na ně vyčtené z karet. Takové otázky byly například: „vyhraju to výběrové řízení?“, „když se na to přihlásím, vyberou mě?“, „když se dám na tuhle školu, najdu v pohodě zaměstnání?“, „když se s ním rozvedu, najdu si někoho?“, „když se rozvedeme, poznamená to nějak naši dceru?“.

Odpovědi z karet a osobní rozvoj k tomu


Připadalo mi důležité, aby klientka, která se mě na takové otázky ptala, mohla více rozumět tomu, proč se ptá právě na tohle, co způsobuje, že nemá ve svém životě větší vliv na to, co chce a jak to chce. V případech, kdy se jednalo o rozhodování, které mělo přinést výsledky až za několik let, se mi spíše než hotové odpovědi z karet, jevilo jako důležité posílit klientčino vnímání vlastní intuice a uvědomění vlastních dlouhodobých cílů – kam směřuje a proč a jak má její život za těch několik let vypadat. Samozřejmě, že karty byly vždy na stole a přinášely odpovědi, něco tomu ale chybělo. Napadalo mě, že by bylo skvělé, kdyby si klientka ode mne neodnesla pouze odpovědi, ale také posílení vlastních schopností, víru ve vlastní rozhodování, sebejistotu nebo pocit kompetence ve svém životě. Zkrátka, aby nadšení a úleva z toho, že: „konečně tomu rozumím a vím proč se to všechno děje“, za pár dní nevyprchalo, ale aby to danou klientku naopak nastartovalo ke změně. Příště by dorazil člověk sebevědomější a kladl by konkrétnější otázky. A kdo vykládá karty, ví, že čím lepší otázka, tím lepší a jasnější odpověď. A tak vzniklo spojení tarotu a koučinku…

Něco z duchovna, něco z teď a tady


Tarotový koučink kombinuje techniky, cíle a přistup ke klientovi z koučování a v rámci rozhovoru využívá tarotové karty k doplnění detailů celkového obrazu situace klienta, k nahlédnutí z ptačí perspektivy a k výhledu do blízké budoucnosti, protože následky současného rozhodnutí se dají vytušit, odhadnout, předpovědět nebo logicky vyvodit už nyní.
Přijďte na tarotové-koučovací setkání a uvidíte sami, jak Vás obohatí.
Těším se na Vás a Vaše příběhy,
Eva

Pro objednání nám napište na napište mi info@terapie-zeny-divky.cz nebo klikněte ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat